Door digitale mogelijkheden vervaagt de grens tussen de traditionele grenzen van maken, uitgeven en distribueren van content. Iedereen kan tegenwoordig maker / producent en tegelijkertijd uitgever van content zijn. Qua mediaconsumptie (en dus relevantie) concurreert deze consumer-made content (denk aan Instagram en TikTok) met traditionele kanalen. Tegelijkertijd verbreedt de sector, ontstaan nieuwe kansen. Naast lineaire TV zenders zijn bijvoorbeeld streaming en OTT-diensten ontstaan en groeien e-books en Kobo-plus naast de papieren boeken.
Sectoren en specialisaties
Onze wortels liggen in de harde kern van wat we media noemen. Content maken en distribueren.
- B-to-C publishing
- B-to-B publishing
- Broadcast
- Entertainment
- Algemene boeken en bibliotheken
- Kenniscentra
- Bureaus (media en content-marketing)
Binnen bovenstaande branches hebben we kennis en ervaring als geen ander. Dit is voor ons echt spot-on.
De mediawereld verandert als geen ander.
"Do not follow where the path leads,
go where there is no path
and leave a trail instead"
Inside out
We zien dan ook dat er buiten de mediasector vraag is naar mediaspecialisten die weten hoe je content maakt, publiceert en naar de doelgroep brengt. Vooral organisaties die als primaire taak hebben hun publiek te informeren, professionaliseren hierin. Denk aan overheden, ledenverenigingen of goede doelen. En wij kennen de juiste professionals die hen daarbij kunnen helpen.
Outside in
Andersom merken we dat mediabedrijven juist op zoek zijn naar de frisse blik van buiten de sector. Immers als je blijft doen wat je altijd deed, krijg je wat je altijd kreeg. Voor deze situaties komen wij met verrassende kandidaten. Bijvoorbeeld een marketeer uit de FMCG sector, die we plaatsen als marketing-manager van een radiozender.